En föränderlig värld...

Att leva är att utvecklas...enligt mej. Jag förundras ibland över mej själv där jag sagt att "det skulle jag aldrig få för mej att göra". Men så vipps så står man en dag, och verkligen gör det man aldrig skulle göra. Konstigt!! Elller inte? Är det detta som är utvecklingen?
Det jävliga är när man ställs inför beslut som förmodligen skulle kunna ändra ens framtid på ett positivt sätt, men som ändå på något sätt skulle kännas vansinnigt fel. Förnuftet säger en sak och magkänslan något helt annat. På något sätt så måste man ändå vara beredd att satsa lite för att vinna...men vad är det då som försakas? Och vem ska satsa? Som en tränare sa till mej en gång " Det viktigaste är att man tar ett beslut, oavsett om det blir fel eller ej men då har man tagit ett beslut iaf. Om det blir fel finns det säkert chans att göra annorlunda senare"
Hade nog behövt lite vägledning av den där spådamen jag var hos för 2 år sen!!!

Fotbollen är bara mer än helvete just nu för min del. I torsdags  på träningen när jag ändå kände att ja kunde ge mer än på länge så hände det igen, bristning i framsida lår denna gången. Lördagens match var i fara. Men med mycket grön thailsalva, vilja och mycket tejp så genomförde jag 80 min på ett minder bra sätt. I stort sett det ända jag kan ta med mej från den matchen är att jag kastade några bra, snabba och hyfsat långa inkast till mina medspelare. Med endast ett par ynka poäng ligger vi nu dundersist i div 3 och att en förändring måste ske är ett faktum. Det är kul att det går bra för A-laget iaf...Men toppen behöver bredden, så är det!!

Ska bli skönt att bara arbeta 2 dagar denna veckan, är nog akut behov av ledighet eftersom jag är toktrött hela tiden.  (En resa med den ja tycker bäst om skulle inte vara fel!) Om ja säger förändringar i arbetsmiljön är det inte allt... menmen jag är förbannat tacksam för mina underbara kollegor och chef som är toppen. En av de bästa kollegorna uppnådde det högsta ämbetet i livet denna veckan som gått,,,hon blev äntligen mamma!!! STORT!!!

"To be or not to be, that is a question... " jaja och "man ska aldrid säga aldrig"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0